Probleme de comunicare între teologie modernă și spațiu educațional modern

Scopul acestui articol este de a lua în considerare problema relației dintre teologie modernă și spațiu educațional modern. Unicitatea situației teologiei în științe umaniste, metodologia teologiei ca sistem de cunoaștere, teologic sunt luate în considerare instrumentele educaționale și alte aspecte educaționale ale teologiei moderne in articol. Un loc aparte îl ocupă definirea terminologică a rolului teologiei în sistemul cognitiv modern.

Metoda teologică a cunoașterii este interpretată ca a caracteristică unei imagini speciale a realităţii, bazată pe recunoaşterea creaţiei Divine ca principiu de bază al ordinii mondiale și asupra recunoașterii direcției vieții în raport cu scopurile definite de voinţa divină. Importantă este problema practicii valoarea teologiei în tabloul modern al cunoașterii științifice. Unul dintre aspectele acestui lucru importanţa practică este astăzi teologia universitară, care se dezvoltă în afara tradiţionalului scoala teologica.

O serie de recomandări practice specifice pentru dezvoltare de teologie universitară se propun: introducerea unui sistem dublu de licenţiere — în superior instituții de învățământ și structuri bisericești; crearea universității și interuniversitare catedre de teologie, care sunt capabile să efectueze uniformă, coordonate cu eparhia sau Mitropolit, proiecte; stabilirea unor relaţii eficiente între Universitate şi Biserică structuri în problema angajării absolvenţilor; sistem unificat de stimulente pentru cei mai buni
elevi și profesori; înfiinţarea de centre de coordonare la nivel regional, capabil să coordoneze eficacitatea proiectelor educațional-teologice din regiune; creeaza o Centrul național de coordonare a învățământului teologic, sprijinul deplin la nivel de stat.